Glimlach uit een boekje

Ik ben erg gevoelig voor de manier waarop ik behandeld wordt in winkels waar ik privé kom of bij bedrijven waar ik voor mijn winkel zaken mee doe. Persoonlijk vind ik dat er in het grootwinkelbedrijf tegenwoordig geen échte aandacht en tijd meer is voor de klant. Natuurlijk word je meestal goed geholpen in dergelijke bedrijven maar vaak is er sprake van een ‘glimlach uit een boekje’, zoals ik dat noem. Geen echte betrokkenheid en interesse maar vooral commerciële benadering van de klant. De opdracht is “lach vriendelijk en wens de klant een fijne dag”. Vaak is er zodoende echter geen sprake van enig spontaan contact tussen klant en winkelmedewerker.

Écht contact
Ik vind het als eigenaar van een speciaalzaak belangrijk dat mensen bij mij in de winkel komen voor de beleving en de vele producten met ieder zijn eigen goede smaak en karakter. Maar ook zeker omdat ze zich welkom voelen en met échte persoonlijke belangstelling benaderd worden. We kennen bij Noten & Zo onze klanten, zorgen graag voor ze en willen graag dat ieder bezoek aan onze winkel een belevenis is. Haast vanzelfsprekend is er bij een persoonlijke benadering van klanten automatisch sprake van wederkerigheid en dát maakt het hebben van een winkel met veel trouwe klanten zo leuk en dus is een boekje om te leren glimlachen absoluut niet nodig…


Martijn, Notenspecialist

Naar het overzicht